Instrukcja posługiwania się BIP
Biuletyn Informacji Publicznej to urzędowy publikator teleinformatyczny, składający się z ujednoliconego systemu stron w sieci informatycznej. BIP został stworzony w celu powszechnego udostępniania informacji publicznej. Biuletyn zapewnia pełna zgodność z ustawą z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz 1198) oraz z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i administracji z dnia 17 maja 2002 roku w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej.
PODSTAWOWE INFORMACJE I POJĘCIA:
Szkielet strony - strona biuletynu zawiera elementy stałe takie jak:
- logo BIP - znajduję się w lewym górnym rogu strony, logo przekierowuje do głównej strony Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.gov.pl)
- logo podmiotu
- menu BIP - znajdujące się z lewej strony BIP, jest to wykaz grup tematycznych, menu może posiadać dowolna liczbę poziomów, po wybraniu interesującej nas grupy tematycznej otwiera się zawartość danej podstrony.
- dane osoby redagującej stronę Biuletynu
- instrukcje obsługi biuletynu
- statystyki odwiedzin
- moduł wyszukujący
Serwis BIP podzielony jest na dwie części
- pierwsza cześć to główna strona Biuletynu na którą wprowadzane są wszelkie informacje, strona dostępna jest dla wszystkich internatów
- druga części to moduł administracyjny Biuletynu do którego dostęp maja tylko upoważnione osoby na podstawie hasła i loginu
Kategoria - pozycja w menu, pozwala na szybki dostęp do szukanych informacji posegregowanych tematycznie w odpowiednich kategoriach
Publikacja - treść informacji wprowadzonej do Biuletynu Informacji Publicznej, wszelkie informacje mogą być wprowadzane tylko i wyłącznie przez osoby które posiadają identyfikator i hasło do systemu.
Dostęp do modyfikacji i publikowania nowych elementów BIP przysługuje tylko upoważnionym użytkownikom; każda publikacja może być wyświetlana w wielu wybranych miejscach bez konieczności kopiowania.
Każda publikacja posiada stopkę redakcyjną z wymaganymi przez ustawę informacjami:
- podmiot udostępniający informacje
- osoba odpowiedzialna za treść informacji
- osoba, która wprowadzała dane
- data wytworzenia publikacji
- data udostępnienia informacji w BIP
- data ostatniej aktualizacji
- rejestr zmian w BIP
- statystyki za dowolny interesujący nas okres
Dokument - plik w dowolnym formacie z danymi, stanowiący uzupełnienie publikacji.
Obrazek - plik graficzny mogący stanowić fragment publikacji.
Rejestr wejść - wykaz logowań do systemu, rejestrowane są zarówno autoryzowane jak i próby nieautoryzowanych wejść.
Rejestr Zmian - odnotowywanie wszelkich zmian w treści publikacji udostępnianych w Biuletynie oraz w kategoriach. Zmiany odnotowywane są tylko w publikacjach zaakceptowanych. Wszelkie zmiany takie jak: dodawanie, modyfikowanie, usuwanie, przywracanie oraz dodawanie załączników są rejestrowane .Rejestr zawiera takie informacje jak: datę i godzinę zmiany, dane osoby wykonującej zmianę, kategorię w jakiej zmiana była wykonywana, publikację w jakiej zmiana była wykonywana, operację jaka była wykonywana na danej publikacji oraz komentarz do tej zmiany.
Archiwizowanie publikacji - daje możliwość dostępu do poprzedniej wersji danej publikacji.
|